با توجه به تأثیر فراوانی که ساختار آموزشی هر کشور در شکلگیری فرهنگ و باورهای مذهبی نسل آینده دارد، بدیهی است، مجموعه نهادهای فرهنگی از جمله نظام آموزشوپرورش کشور به عنوان اصلیترین متولی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، همواره در معرض تعرض و تهاجم فرهنگی شبکهها و مراکز ضدفرهنگی دشمن قرار داشته و دارد و قطعاً یکی از مصادیق این تعرض و تهاجم فرهنگی به نظام آموزشی را میتوان مباحث مربوط به سند ۲۰۳۰ دانست که البته با هشیاری رهبر معظم انقلاب و برخی اندیشمندان انقلابی، این توطئه خنثی شد. لکن خنثیسازی پروژههایی از این دست، نهتنها فرآیندی تکمرحلهای نبوده، بلکه مهمتر از شناسایی و خنثیسازی اولیه، انجام مراقبت دامنهدار و مداوم است که ساختار آموزشی را از شر اسنادی مانند ۲۰۳۰ مصون نگاه میدارد.