ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند

تروریست های تکفیری در سوریه در محور غربی حومه استان «درعا» در سوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند تروریست های تکفیری در سوریه بار دیگر به جان هم افتادند.

بر اساس این گزارش، تکفیری ها امروز چهارشنبه 30 خرداد در محور غربی استان درعا با یکدیگر درگیر شده اند.

منابع سوری اعلام کردند که یکی از طرف های درگیر تروریست های داعش و طرف دیگر نیز تروریست های ارتش آزاد بوده اند.

به دنبال این درگیری شمار زیادی از عناصر تکفیری کشته و زخمی شده اند.

انتهای پیام/

چرا آمریکایی‌ها در غرب آسیا پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند؟

سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را مشغول کرده این است که چرا آمریکا باید هزاران کیلومتر دور تر از خاک خود، لشکرکشی کرده و پایگاه نظامی ایجاد کند.

سیاست بزن در رویی که به پایان راه رسیده است

چرایی حضور گسترده آمریکا در منطقه، به خصوص اطراف مرزهای کشورمان چندان هم پیچیده نیست، آمریکایی ها سال ها است که از نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران احساس خطر کرده اند و این ساخت و ساز بی رویه پایگاه نظامی در منطقه از همین ترس ناشی می‌شود. ماجرا آنجا جالب تر می شود که بدانیم هم‌اکنون پایگاه های نظامی آمریکا در کشور‌های همسایه ایران مانند بحرین، عراق، عمان، عربستان و افغانستان قرار دارد که فاصله آن‌ها با مناطق مرزی ایران کمتر از ۵۰۰ کیلومتر است، در حالی‌که برد موشک‌های بالستیک ایران بیش از ۲ هزار کیلومتر است و این موضوع یعنی قطعا بزن در رویی در کار نیست.

واکنش AFC پس از حذف سعودی‌ها از جام جهانی ۲۰۱۸

AFC حذف تیم ملی عربستان را یک اندوه و حسرت بزرگ برای سعودی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دانست.

واکنش AFC پس از حذف سعودی ها از جام جهانی 2018 روسیهشاگردان خوان آنتونبو پیتزی در دومین دیدارشان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل اروگوئه با یک گل شکست خوردند تا پرونده تیم ملی عربستان با کسب دومین شکست متوالی در روسیه بسته شود.

این در حالی است که عربستانی‌ها در بازی افتتاحیه هم در یک دیدار ضعیف با پنج گل برابر میزبان رقابت‌ها تن به شکست داده بودند.

پس از این اتفاق توئیتر AFC در این رابطه واکنش نشان داد و حذف عربستان را یک اندوه و حسرت بزرگ برای سعودی‌ها قلمداد کرد.

دستبافت


dastbaft_ir@
به کانال تلگرامی کیف دستبافت ما هم سر بزنید.با تشکر

پیروزی یمن نزدیک است / سپاه پاسداران یک نیروی صرفا نظامی نیست/ توان افزایش برد موشک هایمان را داریم

فرمانده سپاه گفت: پیروزی یمن نزدیک است و شاهد شکست ائتلاف بزرگ آمریکا و اروپای با کشورهای مرتجع منطقه هستیم.

حل مشکلات اقتصادی مردم با سوءمدیریت در داخل به معضل تبدیل شده است/ سپاه پاسداران یک نیروی صرفا نظامی نیست سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه 29 خرداد در همایش بسیج اساتید که با عنوان «استاد در تراز انقلاب» در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما باید ببینیم استاد تراز انقلاب اسلامی در کجا پرورش می‌یابد؟ صرفا در محیط علمی یا در محیط‌ مبارزه و جهاد و با استفاده از علم که پاسخ را باید در مولفه دوم جستجو کرد.

وی اضافه کرد: البته استاد تراز انقلاب اسلامی باید در محیط های غیر علمی هم فعالیت داشته باشد و بدانیم که عرصه جهاد امروز برای اساتید در داخل کشور و ساختن کشور است.

واکنش کارشناسان به #نامه_تحقیر ؛

کرباسچی و انصاری

جمعی از چهره‌های دست چندم سیاسی همصدا با ترامپ، از مسئولان کشور درخواست مذاکره با آمریکا کردند و به نوعی توپ را به سمت دروازه خودی شوت کردند.

 درست چند روز پس از ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران پای میز مذاکره باز خواهد گشت، شماری از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای مشترک با اپوزیسیون خارج از کشور خواستار مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

در بخشی از نامه که به امضای 100 نفر از فعالین اصلاح‌طلب و ضدانقلاب‌های فراری رسیده، با اشاره به آنچه از دست رفتن فرصت مناسب گفت‌وگو با دولت باراک اوباما شده است، از مسئولان نظام درخواست شده است «با یک تصمیم ملی شجاعانه اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا است تا قدمی در راه حل مشکلات و اختلافات برداشته شود».  ادامه مطلب ...

محمد ثلاث، عامل شهادت ۳ مامور ناجا اعدام شد

محمد ثلاث اعدام شدمحمدرضا ثلاث باباجانی در تاریخ ۳۰ بهمن و در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت ماموران نیروی انتظامی آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شده بود.

نامبرده در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده است.

با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رییس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد اجرا گردید.

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

به نقل از سایتratetheref ؛علیرضا فغانی داور ایرانی دیدار تیم های ملی آلمان و برزیل در جام جهانی 2018 روسیه توانست با قضاوت زیبای خود در این دیدار با رای گیری عموم مردم در صدر جدول بهترین قضاوت کنندگان جام جهانی 2018 روسیه قرار گیرد.

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

امتیاز فغانی در این قضاوت 4.84 بوده و با این امتیاز توانسته است،صدر جدول را از داورانی همچون بیورن کوئیپرس و نستور پیتانا بگیرد.

تعویض دروازه بان اسپانیا به خاطر ترس از ایران

 و به نقل و از «آ اس»؛ بسیاری از مردم کشور اسپانیا در یک نظر سنجی تصمیم بر آن گرفتند تا داوید دخیا، دروازه بان قدرتمند تیمشان را برای بازی مقابل تیم ملی فوتبالایران به روی نیمکت بنشانند تا به نوعی از احتمال باخت و یا کسب نتیجه ضعیف در بازی مقابل تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 جلوگیری کنند.

بنابر این نظرسنجی انجام شده «کپا» دروازه بان باشگاه اتلتیک بیلبائو با  19 هزار و 865 رای و 49.77 درصد رای اخذ شده به عنوان گزینه اصلی سنگربانی اسپانیایی ها برای بازی آینده این تیم مقابل ایران انتخاب شد. در ادامه دخیا ،دروازه بان اصلی این تیم با 15 هزار رای و 38.41 درصد رای در جایگاه دوم و رینا با 4 هزار و 720 رای و 11.82 رای ها به عنوان گزینه سوم انتخاب شد.

گفتنی است؛ رای دهندگان دلیل اصلی این نظرات خود را اشتباهات بی اندازه دخیا در بازی برابر تیم ملی پرتغال عنوان کرده اند و این دروازه بان نیز دلیل اصلی وارد شدن 2 گل به دروزاه تیم خود بوده است. این آمار در حالی کسب شده است که دفاع تیم ملی اسپانیا صاحب قوی ترین خط دفاعی جهان با حضور راموس و پیکه و یا بازیکنی همانند ناچو است.

توقیف قایق بیگانگان در ساحل الحدیده توسط یمنی‌ها

نیروی دریایی ارتش یمن یک قایق وابسته به بیگانگان را در ساحل الحدیده شناسایی و توقیف کرد.

توقیف قایق بیگانگان در ساحل الحدیده توسط یمنی‌ها یک قایق متعلق به بیگانگان بامداد امروز یکشنبه 27 خرداد در ساحل الحدیده یمن شناسایی و توقیف شد.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیاتی غافلگیرانه این قایق را توقیف کرده اند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار یک پست توئیتری این خبر را تأیید کرده است.

الحوثی اعلام کرده که این قایق به احتمال زیاد متعلق به آمریکا یا فرانسه است.