ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

دارچین قدرت یادگیری را تقویت می‌کند

مصرف دارچین می‌تواند یکی از ایمن‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای تقویت قدرت یادگیری باشد.
مصرف دارچین موجب تقویت قدرت یادگیری می‌شود.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به گفته کارشناسان، کارشناسان مرکز پزشکی دانشگاه "راش" با بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند: موش‌هایی که قدرت یادگیری ضعیفی داشته و با دارچین تغذیه شدند، به لحاظ توان یادگیری تقویت شدند. 
مصرف دارچین می‌تواند یکی از ایمن‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای تقویت قدرت یادگیری باشد.
"کالیپادا پاهان" یکی از محققان این مطالعه گفت: درک مکانیزم‌های مغزی که به ضعف یادگیری منجر می‌شوند در ارائه استراتژی‌های موثر برای بهبود قدرت حافظه و یادگیری حائز اهمیت است.
در این مطالعه موش‌ها دارچین دریافت کرده و بدنشان آن را به "سدیم بنزوئیک اسید" تبدیل می‌کند. این ماده شیمیایی به عنوان دارویی برای آسیب دیدگی مغز استفاده می‌شود. زمانیکه سدیم بنزوئیک اسید وارد مغز می‌شود CREB که پروتئین موثر در حافظه و یادگیری است، افزایش می‌یابد.
به گفته محققان نتایج به دست آمده روی موش‌های آزمایشگاهی از تاثیر مفید دارچین بر تقویت حافظه و یادگیری آن‌ها حکایت دارد.

جانشین ولیعهد سعودی از کودتای ترکیه خبر داشت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، فعال افشاگر عربستانی در جدید‌ترین اظهاراتش در توییتر تأکید کرد وزیردفاع و جانشین ولیعهد سعودی از ماجرای کودتا در ترکیه خبر داشت.  
«مجتهد،» که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان شهرت و هواداران بسیاری را در عربستان کسب کرده، در توییتر خود نوشت: نقش رسمی عربستان در کودتای ترکیه آشکار نشده است، ولی نشانه‌هایی وجود دارد که «محمد بن سلمان،» جانشین ولیعهد، به دلیل ارتباط با «بن زاید» از کودتا اطلاع داشت.  
مجتهد افزود: بن سلمان به دلیل وفاداری به بن زاید، از نام پادشاه در روابطش با ترکیه استفاده می‌کند تا آنان (مسؤولان ترکیه) را در مقابل وعده‌های مالی خوب قانع کند که هرگونه اطلاعات درخصوص نقش امارات (در کودتا) را مخفی کنند.  
مجتهد گفت: متاسفانه نشانه‌هایی وجود دارد که مسؤولان ترکیه آماده هستند درخواست عربستان برای سرپوش گذاشتن بر نقش بن زاید را بپذیرند، این درحالی است که پول وعده داده شده فقط در حد یک وعدۀ شفاهی است.  
مجتهد اظهار داشت: «سرویس اطلاعاتی وابسته به اردوغان از همکاری بن سلمان و بن زاید اطلاع دارد، ولی اسلامگرایان سعودی حزب عدالت و توسعه را قانع کرده‌اند که به اقدامات عربستان نگاه مثبت داشته باشند.»

ملاحظات: بنده در اولین روز بعد از کودتا، به نقش عربستان در این جریان اشاره کرده بودم و شک نداشتم، چون به خلق وخوی آل سعود در اینگونه ماجراها آشنایی پیدا کرده بودم. 

سرلشگر صالحی توانمندی‌های تیپ رزمی 288 را مورد بررسی قرار داد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در تیپ 288 زرهی خاش از یگان‌های مستقر در این تیپ بازدید و از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ قرار گرفت.
 
فرمانده کل ارتش و هیأت همراه همچنین در جریان این بازدید از نحوه اجرای برنامه ها و کلاس های آموزشی و آسایشگاه های این تیپ بازدید به عمل آوردند.
 
صالحی در پایان این بازدید ضمن شرکت در نماز جماعت مسجد کوی سازمانی امام حسن مجتبی(ع) با خانواده های محترم و کارکنان پایور این تیپ دیدار کرد.

8 فروند بالگرد به دستگاه‌های لشکری و کشوری تحویل داده شد

8 فروند بالگرد به دستگاه‌های لشکری و کشوری تحویل شد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در یکصدو بیست و دومین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، 8 فروند بالگرد که کار ساخت و تعمیرات اساسی آن در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده است به دستگاه های لشکری و کشوری تحویل داده شد.
 
بالگردهای نظامی و امدادی تحویل داده شده عبارتند از : 5 فروند بالگرد412EP منطبق با فناوری های روز دنیا برای بهره برداری در سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تعمیر اساسی اولین فروند بالگرد میل 171 و تحویل آن به نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز اتمام ساخت 2 فروند بالگرد 206 و214 که با انجام مراحل تست پروازی آماده تحویل به نیروی زمینی سپاه پاسداران است.

با مصرف این نوشیدنی کبدتان را بیمه کنید+دستورالعمل

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در سبک زندگی مدرن بسیاری از افراد به غذاهای آماده که حاوی افزودنی های مصنوعی و مضر هستند و مواد مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند روی می آورند. مصرف طولانی مدت مواد غذایی فست فودی به طور جدی می تواند برعملکرد کبد که مهمترین اندام سم زدایی بدن بوده تاثیر بگذارد.
به گفته کارشناسان بهداشتی، سم زدایی کبد امر مهمی است که هر فرد باید به آن توجه کند با  کمک به سم زدایی کبد، نه تنها سموم مضر از بدن خارج شده بلکه جذب و سنتز پروتئین وبه طور کلی عملکرد کبد بهبود پیدا می کند. 
بهترین راه برای پیشگیری ابتلا به بیماری های هپاتیت یا کبد چرب پاکسازی منظم آن است. 
این دستور غذایی طبیعی برای پاکسازی کبد بسیار مفید بوده وبه آسانی تهیه می شود. 
مواد تشکیل دهنده:
چند عدد برگ نعنا تازه
آب لیموتازه
مقدار کمی پوست لیمو رنده شده
آب پرتقال
یک لیتر آب 
عسل خام 
طرز تهیه:
آب را در ظرفی ریخته و بجوشانید سپس برگ های نعناع را به آن اضافه کرده و پنج دقیقه درهمین دما بجوشد حال ظرف را از روی حرارت برداشته و صبر کنید سرد شود اکنون آب لیمو و پرتقال را همراه با پوست لیمو رنده شده و عسل به آن اضافه کنید، حال معجون معجزه آسا پاکسازی کبد ما آماده است. 
این دستور شگفت انگیز نه تنها کبد شما را پاکسازی می کند بلکه سیستم هضم و گوارش شما را نیز بهبود می بخشد. این نوشیدنی را می توانید به صورت سرد و گرم به طور مداوم مصرف کنید.

کودتای "ساختگی" در حریم سلطان برای آشتی با اسد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ضاحی خلفان که از نزدیکان محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی است و به تنهایی به جای تمامی سردمداران "کم‌حرف" امارات درباره هر چیز اظهارنظر می کند، پس از کودتای ناکام ترکیه، در توییتر نوشت: "آنچه در ترکیه رخ داد، به نظر ساختگی و از پیش طراحی شده است تا برای اردوغان فرصتی به منظور آشتی با همتای سوری‌اش فراهم شود و به بهانه ایجاد امنیت در ترکیه و رفع خصومت با همسایگان، از اسد صلح و آشتی "التماس" کند.
به عقیده خلفان، "اردوغان از زمانی که نیت خود برای آشتی با ایران و اسد را آشکار کرد و از پوتین عذر خواست و به دشمنی با مصر ادامه داد، اعتبار خود را از دست داده است".
وی افزود: اردوغان چه پیروز شود و چه ببازد، برای اعراب در حد شخصیتی است که فقط به منافع خودش فکر می کند، حتی اگر این کار به بهای تهدید امنیت ملی کشورهای عربی تمام شود. عرب ها نباید به اردوغانِ دمدمی مزاج امید ببندند، چرا که او فقط به منافع حزب خود می اندیشد، نه منافع اعراب.