ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

اتهامات آمریکا به حزب‌الله ظالمانه و بی‌اساس است

سید حسن نصرالله

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یادبود شهدای قنیطره و اربعین پدر عماد مغنیه گفت: بدون فداکاری شهدا امنیت در کشورمان محقق نمی شد.

وی در این سخنرانی گفت: باید به حق شهدا بر ملت و کشور و امت اعتراف کنیم و زمانی که هر مسئولی درباره امنیت صحبت می کند باید برای همگان این نکته به ذهن خطور کند که امنیت بدون فداکاری شهدا محقق نمی شد و زمانی که درباره شکست آمریکایی ها و پیروزی ملت های منطقه در مقابله با چالش ها حرف می زنیم باید بدانیم که این فضل خداوند بوده و کسانی که فداکاری کرده و مجروحانی که از درد رنگ می برند و کسانی که مقاومت کردند بر گردن ما حق دارند.

واردات بی‌رویه همچنان یکه تازی می‌کند!/ چرا هنوز مردم اجناس بنجل خارجی را به تولید ملی ترجیح می‌دهند


واردات بی‌رویه همچنان یکه تازی می‌کند!/ چرا هنوز مردم اجناس بنجل خارجی را به تولید ملی ترجیح می‌دهند؟

،یکی از الزامات و پیش نیازهای اساسی برای حصول پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور، به حمایت از تولید داخلی معطوف می‌شود، به واقع در سایه چنین مولفه‌ای، شاهد افزایش هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی و جذب فزاینده‌تر متقاضیان اشتغال خواهیم بود.

پیش از این نیز به کرات از سوی کارشناسان اقتصادی، بر لزوم تحقق چنین امر خطیری تأکید شده و اهمیت این موضوع به میزانی قابل توجه و تعیین کننده به شمار می‌رود که مقام معظم رهبری، در نامگذاری سال 96 ، بر دو عنصر تولید و اشتغال، تأکید ویژه ای لحاظ فرمودند.

به نوعی می‌توان گفت در صورت توجه به عنصر تولید و اشتغال، بخش قابل توجهی از سیاست‌های از پیش تعیین شده در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.

به واقع هر آنچه شاهد تقویت تولید و اشتغال در کشور باشیم به همان میزان روند حل و فصل معضلات اقتصادی جامعه نیز تسریع و تسهیل خواهد شد.

بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چین

بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چین

 تکاوران نیروی دریایی ارتش که به منظور نجات دریانوردان سانچی به دریای چین اعزام شده بودند، امشب از شانگهای راهی تهران می شوند.

این تیم شب گذشته از دریای چین به شانگهای بازگشت و امشب راهی تهران خواهند شد.

 گفتنی است این تکاوران پس از وقوع حادثه برای نفتکش ایرانی سانچی به محل حادثه اعزام شدند که به علت عدم هماهنگی دولت چین موفق به نجات دریانوردان ایرانی نشدند.

اموزش و پرورش

با توجه به تأثیر فراوانی که ساختار آموزشی هر کشور در شکل‌گیری فرهنگ و باورهای مذهبی نسل آینده دارد، بدیهی است، مجموعه نهادهای فرهنگی از جمله نظام آموزش‌وپرورش کشور به عنوان اصلی‌ترین متولی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، همواره در معرض تعرض و تهاجم فرهنگی شبکه‌ها و مراکز ضدفرهنگی دشمن قرار داشته و دارد و قطعاً یکی از مصادیق این تعرض و تهاجم فرهنگی به نظام آموزشی را می‌توان مباحث مربوط به سند ۲۰۳۰ دانست که البته با هشیاری رهبر معظم انقلاب و برخی اندیشمندان انقلابی، این توطئه خنثی شد. لکن خنثی‌سازی پروژه‌هایی از این دست، نه‌تنها فرآیندی تک‌مرحله‌ای نبوده، بلکه مهم‌تر از شناسایی و خنثی‌سازی اولیه، انجام مراقبت دامنه‌دار و مداوم است که ساختار آموزشی را از شر اسنادی مانند ۲۰۳۰ مصون نگاه می‌دارد.

تغییرات در وزارت خارجه نهایی شد

وزارت امور خارجه

 سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز طی مراسمی معاونان جدید خود را بر اساس ساختار جدید معرفی کرد.

حقوق کارمندان متناسب با دریافتی تا ۳۰ درصد افزایش می یابد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حقوق کارکنان دولت نسبت به دریافتی شان افزایش یابد،به طوری که کارمندان با دریافتی ۱۱میلیون ریال ۲۰ تا ۳۰ درصد و با دریافتی ۴۰ تا ۵۰میلیون ریال، بین یک تا ۲ درصد افزایش می یابد.

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۴ نهاد و شخصیت ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری

 وزارت خزانه داری آمریکا نام 14 شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود به بهانه های حقوق بشری اضافه کرد.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که انتظار دارد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شوند.

۵ نرم‌افزار داخلی جایگزین تلگرام می‌شود

تقی‌پور:  

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: ۵ پیام‌رسان "سروش، ویسپی، گپ، آی گپ و بیسفون" قرار است جایگزین تلگرام شود 

تقی پور

«رئیس شورای عالی فضای مجازی تفاوت تلگرام با اسنپ را نمی‌داند؟»

سایت رجانیوز با طرح این سؤال از آقای روحانی می‌نویسد: به دنبال ترویج عملیات تروریستی و کشتار مردم در چندین کانال تلگرامی، این پیام‌رسان در ایران مسدود شد؛ اقدامی که اگرچه به دلیل وابستگی مردم به آن و عدم برنامه‌ریزی مسئولان برای ارائه جایگزین مناسب ایرانی آن در طول این سال‌ها، مشکلاتی را برای برخی کاربران ایجاد کرد اما به دلیل ممانعت از ادامه اغتشاشات و آشوب‌ها، با استقبال روبرو شد.
با این حال سخنان اخیر رئیس‌جمهور نشان داد که دقیقا عدم شناخت اینترنت و مسائل مربوط به آن سبب شده تا امنیت ملی ایران در اختیار یک پیام‌رسان خارجی قرار بگیرد.

قطعا زمانی که رئیس‌جمهور اصلا تفاوت میان دو برنامه‌ کاربردی (اپلیکیشن) را نمی‌داند و با تندخویی، فیلترینگ تلگرام را مانع تاکسی گرفتن مردم می‌داند، انتظار بهبود فضای مجازی و ارائه خدمات مناسب به مردم و کاربران، انتظاری بیهوده است؛ حتی اگر حسن روحانی صدایش را بالا ببرد و از «آزاد گذاشتن مردم در اینترنت» سخن بگوید.

ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه انگلیس در مجلس عوام این کشور!

ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه انگلیس در مجلس عوام این کشور!

  بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در مجلس عوام این کشور ادعا کرد: ما همچنان نگران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران (!) در منطقه و برنامه موشک های بالستیک این کشور هستیم.

وی مدعی شد: ما به طور مستمر نگرانی های خود را درباره فعالیت های بی ثبات کننده و مخرب ایران (!) در منطقه و همچنین درباره برنامه موشک های بالستیک آنان (ایرانیان) - که کماکان تحت تحریم اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارد - به روشنی اعلام کرده ایم.

جانسون در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: البته ما ضمناً نگران گزارش هایی درباره فراهم سازی سلاح های ایرانی برای حوثی های یمن (جنبش انصارالله) - که نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به حساب می آید - هستیم. ما این نگرانی ها را با شفافیتِ کامل در شورای امنیت (سازمان ملل) مطرح کرده ایم.

وی همچنین گفت: از دوستان‌مان در کاخ سفید تقاضا داریم برجام را دور نیاندازند.