ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

طرح "افزایش حقوق نیروهای مسلح"در مجلس

 مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران

ابراهیم رضایی عضو کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح، گفت: برای پیگیری این موضوع، کمیته‌ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند. 

وی افزود: این کمیته متشکل از نماینده وزارت دفاع، ستادکل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه بوده و اعضای کمیته در حال بررسی و یافتن راهکاری مورد توافق برای حل این موضوع هستند. 

رضایی ادامه داد: در این زمینه تلاش خوبی در حال انجام است و امیدواریم این مشکل در بودجه سال 97 به نتیجه مطلوب برسد و نیروهای مسلح نیز به سطح حقوق مناسبی دست‌ یابند. 

عضو کمیته دفاعی مجلس درباره وضعیت تخصیص اعتبارات دفاعی، اظهار داشت: به نسبت منابع موجود و تخصیص اعتبارات به سایر دستگاه‌ها، تخصیص اعتبارات دفاعی از وضعیت بهتری برخوردار بوده است.

امیر قطر: تنها راهمان کمک گرفتن از ایران بود

امیر قطر

تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در گفتگو با شبکه سی بی اس به تشریح علت روی آوردن کشورش به ایران پرداخت.

وی با اشاره به همسایگی قطر و ایران مدعی شد که دوحه بیش از کشورهای محاصره کننده از سیاست خارجی این کشور مشکل دارد.

امیر قطر با این حال تاکید کرد زمانی که کشورش از سوی چهار کشور عربی مورد محاصره و فشار سیاسی و اقتصادی قرار گرفت، ایران تنها راه تامین دار و غذا بود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی استقلال قطر را خط قرمز دوحه دانست و گفت اجازه نخواهد داد هیچ کس در امور کشورش مداخله کند.

وی که پیشتر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده از آمادگی کشورش برای گفتگو با کشورهای محاصره کننده برای حل اختلافات خبر داد.

امیر قطر همچنین از پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری نشستی مشترک با همسایگان عرب قطر در کمپ دیوید با هدف حل اختلاف‌های به وجود آمده خبر داد و گفت که این پیشنهاد مورد موافقت دوحه قرار گرفته است.

گفتنی است عربستان، مصر، امارات و بحرین از اواسط خرداد ۹۶ با ادعای حمایت قطر از تروریسم و ارتباط با ایران، روابط خود را با این کشور قطع کرده اند؛ موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.

وحدت ارتش و سپاه ترکیبی مرصوص برای شکست دشمنان اسلام و نظام است

وحدت ارتش و سپاه ترکیبی مرصوص برای شکست دشمنان اسلام و نظام است

  سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اظهار خرسندی از کیفیت برگزاری آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در محضر فرماندهی معظم کل قوا و ستایش از رویش‌های ارزشی آن سازمان تأکید کرد: بی‌تردید وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام به شمار می‌رود.

متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر برادر سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛ با احترام و تعزیت مصائب آل الله در ماه صفر

خداوند تبارک و تعالی را شاکرم که از زمان انتصاب جناب عالی به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، اقداماتی مبارک و تعالی بخش در حیات طیبه ارتش برای ایفای رسالت خویش، تدبیر و تجلی یافت.

امروز ارتش به برکت برخورداری از فرماندهی مکتبی، انقلابی، فکور و با تقوی، بیش از پیش در مسیر یک تحول بزرگ برای ساخت انقلابی خود قرار گرفته تا هندسی‌ای از قدرت برای انقلاب اسلامی و نظام مقدسمان به ارمغان آورد که در آن وحدت و برادری در ارتش و سپاه حقیقتاً یک ضرورت محسوب می شود. بی تردید این وحدت، ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام خواهد شد.

اراده‌ی مخلصانه، دلسوزانه و جدی شما در تعمیق وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه و نیز مدیریت برجسته‌ی معنوی و ارزشی آن فرمانده فداکار در برگزاری مراسمی متفاوت، از نمایش صلابت دینی و تعهد به ولایت از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های آجا در محضر مولی و مقتدایمان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مایه افتخار، سربلندی و دلخوشی همگان قرار گرفت.

شایعه احتمال وقوع کودتای جدید در ترکیه افزایش یافته است

  روزنامه جمهوریت نوشت: در روز‌های اخیر شمار روزنامه‌نگارانی که از احتمال وقوع کودتای جدید در ترکیهسخن می‌گویند، افزایش یافته است.

این روزنامه چاپ ترکیه نوشت: جمیل بارلاس، فرزند مهمت بارلاس (از معروف‌ترین روزنامه‌نگاران ترکیه)، نیز دیشب در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت: شایعه احتمال وقوع کودتای خائنانه در فوریه یا مارس (بهمن-اسفند-فروردین) افزایش یافته است. این بار نیز هدف اردوغان و مظنون همیشگی نیز شبکه بین‌المللی است.

او نوشت: این احتمال وجود دارد که آمریکا نیز با هدف کشاندن رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و خانواده‌اش به پای میز محاکمه، بخشی از طرح خائنانه باشد.

جمیل بارلاس شایعات مطرح شده را به شایعاتی تشبیه کرد که پیش از کودتای نافرجام ۱۵ ژوییه گذشته در ترکیه منتشر شده بود

موافقت مشروط اربیل با بازگشت به مرزهای ۲۰۰۳

مسعود بارزانی

منابع آگاه در منطقه کردستان عراق اعلام کردند که اربیل با بازگشت مشروط به مرزهای سال ۲۰۰۳  موافقت کرده است.

 به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم» این منابع اعلام کردند: ریاست منطقه کردستان در حال مذاکره با طرف آمریکایی به عنوان میانجی میان بغداد و اربیل است و به وی اعلام کرده است که آماده است کلیه گذرگاه‌های مرزی مشترک را به بغداد تحویل دهد به شرطی که در اداره آن مشارکت داشته باشد و این مشارکت بر اساس توافقی میان دولت مرکزی عراق و اربیل و با ضمانت آمریکایی یا بین‌المللی صورت گیرد.

 بر اساس این گزارش، طرف آمریکای نمی‌خواهد کلیه مناطق مورد منازعه به بغداد بازگردد و اصرار دارد که این موضوع تا زمان اجرای ماده ۱۴۰ قانون اساسی، به حالت تعلیق درآید.

 این چیزی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به آن اذعان داشته و گفته است که کشورش در بحران جاری میان اربیل و بغداد به کردها پشت نخواهد کرد ضمن اینکه وزارت دفاع آمریکا دخالت ایران در منطقه را نیز زیر نظر دارد و مانع ایجاد هلال شیعی خواهد شد.

پاسخ سنگین ظریف به سخنان وزیر امورخارجه آمریکا در عربستان

پاسخ  سنگین ظریف به سخنان وزیر امورخارجه آمریکا در عربستان +عکس

  رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا در سفری به منطقه غرب آسیا وارد عربستان شد و در دیدار با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفته بود : زمان آن رسیده است که نیروهای تحت حمایت ایران و مشاوران ایرانی آنها که به شکست داعش در عراق کمک کردند به خانه‌های خود بازگردند!

پس از این یاوه گویی های تیلرسون ، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار پستی در توئیتر خود به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: 

"آن عراقی‌هایی که برای دفاع از خانه‌هایشان علیه داعش به پا خاستند،  دقیقا به کدام کشور  باید بازگردند؟  سیاست خارجی ایالات متحده  که با دلار های نفتی به  آن ها دیکته می شود، شرم آور است. "

همایش وحدت ارتش و سپاه آغاز شد

همایش وحدت ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی برگزار شد

 "همایش وحدت با شعار ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی" با حضور جمعی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در قرارگاه فرماندهی نیروی زمینی ارتش آغاز شد.

گفتنی است در این مراسم امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه حضور دارند.

ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن بعثی ایستاده اند

ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن بعثی ایستاده اند

 مراسم صبحگاه ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) صبح دیروز ( یکشنبه)با حضور امیر علیرضا صباحی فرد جانشین فرمانده این قرارگاه برگزار شد.

صباحی فرد در این مراسم اظهار داشت: امسال در دهمین سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی اتفاق‌های ارزنده‌ای رخ داد که نتایج مجاهدت های کارکنان قرارگاه در جای جای کشور بود و مقام معظم رهبری در شرف یابی امسال اقدام‌های قرارگاه پدافند هوایی را مورد تقدیر قرار دادند و همکاری پدافند با دانشگاه، وزارت دفاع و تعامل مناسب با سپاه پاسداران را مثبت ارزیابی فرمودند.

وی گفت: در سال‌های اخیر پدافند هوایی در همه زمینه های راداری، موشکی، توپخانه ای اطلاعات و شناسایی و همچنین در ابعاد معنوی و توسعه اماکن مذهبی رشد چشمگیری داشته است و یکی از نقاط عطف این رشد، تعامل و همکاری مناسب با سپاه پاسداران بوده است که این همکاری در دوران دفاع مقدس هم وجود داشته و ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن ایستاده اند.

سپاه و ارتش همچون دیواری سربی در مقابل دشمنان ایستاده‌اند

سپاه و ارتش همچون دیواری سربی در مقابل دشمنان ایستاده اند

  حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش "وحدت با شعار ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی" که در قرارگاه ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد؛ ضمن ابراز رضایت از برگزاری چنین جلساتی گفت: ریشه این گونه جلسات از خلاقیت‌های شهید صیاد شیرازی بود که تا امروز ادامه یافته است. وحدت از موضوعات قرآنی است و امیدوارم نتیجه‌ای قرآنی بدهد.

وی با اشاره به چرایی وحدت در میان نیرو‌های مسلح ادامه داد: وحدت میان ارتش و سپاه ضرورت دارد و این وحدت باید حفظ شود، زیرا حکم خداست. این وحدت خواست و فرمان امام خمینی(ره) است و فرمودند تمام قوای مسلح ایران برای هدفی واحد تلاش میکنند و باید به عنوان دستی واحد در مقابل دشمنان بایستند.

محمد حسنی گفت: فرمانده کل قوا نیز فرمودند که ارتش و سپاه باید در کنار هم باشند. محور قرار گرفتن افزایش وحدت میان نیرو‌های مسلح در احکام صادره اخیر نشان میدهد که این موضوع تا چه میزان اهمیت دارد.