ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

تلاش گسترده دشمنان برای تضعیف توان دفاعی ‌ایران اسلامی متمرکز شده است‌

تلاش گسترده دشمنان بر تضعیف توان دفاعی ‌ایران اسلامی متمرکز شده است‌

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی مالک اشتر به اهمیت ماموریت و جایگاه این دانشگاه در سطح کشور و نیرو‌های مسلح اشاره و اظهار کرد: دانشگاه صنعتی مالک اشتر وظیفه دارد پاسخگوی جدی نیاز‌های بخش صنعت دفاعی، نیرو‌های مسلح و نوع تهدیدات فرارو و پیش‌روی دشمنان علیه کشورمان باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی مالک اشتر با توجه به نوع ماموریت‌هایش توانسته خود را مجهز، آماده و توانمند کند، افزود: این دانشگاه با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی خود می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های واگذاری کشور نیز باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ماموریت‌ها و فعالیت‌های دانشگاه صنعتی مالک اشتر باید در راستای پاسخگویی به نیاز‌ها و مطالبات نیرو‌های مسلح و بخش صنعت دفاعی باشد، تصریح کرد: این دانشگاه موظف و مکلف است دانش مورد نیاز نیرو‌های مسلح و بخش صنعت دفاعی را تولید کند.

زنان عربستانی به سربازی می‌روند!

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در راستای اجرای طرح اصلاحات گسترده در این کشور، از زنان سعودی که واجد شرایط هستند برای خدمت به ارتش دعوت می‌کند.

دیوان امنیت عمومی عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد عربستان سعودی هم اکنون به زنان  اجازه می دهد به عنوان سرباز در ارتش ثبت نام کنند. این مرکز دولتی شرایط ثبت نام زنان سعودی در ارتش این کشور را نیز اعلام کرد. بر این اساس، زنانی که قصد خدمت به ارتش عربستان را دارند باید در این کشور متولد و بزرگ شده باشند. حداقل سن بانوان 25 سال و حداکثر آن 35 سال است. همچنین متقاضیان باید دست کم مدرک تحصیلی دیپلم دبیرستان را داشته باشند. پس از معاینات پزشکی و تایید مقامات مربوط، زنان می توانند نسبت به گذراندن دوره های اولیه و خدمت به ارتش «فقط به عنوان سرباز» اقدام کنند.

زنان عربستانی به سربازی می روند!

زنانی که با اتباع غیرعربستانی ازدواج کرده اند یا در یکی از مراکز دولتی مشغول کارند و یا سابقه کیفری داشته باشند، مشمول حضور در ارتش عربستان نمی شود. این فرمان بخشی از طرح چشم انداز 2030 محمد بن سلمان به منظور  اجرای اصلاحات اجتماعی در یک کشور محافظه کار و سنتی است. از دیگر طرح های سنت شکن ولیعهد عربستان برای زنان این کشور، صدور اجازه رانندگی و تماشای فیلم در سینما است.

اوایل ماه جاری  میلادی، دادستان کل عربستان سعودی در راستای بهره گیری از توانایی های بانوان، چند مامور تحقیقاتی زن استخدام کرد.

انتهای پیام/

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

احمد نجفی کارگردان سینما، شب گذشته در اعتراض به وضعیت نمایش فیلمش، درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت.

عکاسان و فیلمبرداران هم برای تهیه گزارش و ثبت این اقدام عجیب، در محل حضور یافتند.

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

دستگاه‌های اطلاعاتی باید پاسخگوی تساهل در برابر اغتشاشات دراویش باشند

حجت‌الاسلام حسن نوروزی درباره اغتشاشات اتفاق افتاده در منطقه پاسداران تهران توسط افراد معروف به دراویش گنابادی اظهار کرد: اگر اغتشاشاتی رخ داده از سهل‌انگاری خود ماست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این نوع و روش درویشی متعلق به شهرستان بیدخت گناباد واقع در استان خراسان رضوی است و اینها افرادی هستند که  قبل از انقلاب اسلامی، مورد حمایت حکومت پهلوی بودند و به اعتبار اینکه «اسدالله علم» از مناطق نزدیک گناباد بود، مورد حمایت شاه قرار داشتند و جرم‌های مختلفی را مرتکب می‌شدند.

علت تعداد زیاد پزشک و پرستار در هواپیمای حادثه‌دیده تهران - یاسوج


  ایرج حریرچی با اشاره به اینکه در هواپیمای تهران_یاسوج تعدادی از همکاران پزشک و پرستار حضور داشتند که برای ارائه خدمت به یاسوج می‌‌رفتند، اظهار داشت: عملیات تجسس در منطقه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج توسط بالگردهای اورژانس و سایر نیروها، در حال انجام است و در حال حاضر ۱۰۰ نیروی اورژانس و ۴۰ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حضور دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دکتر شاپور یاری پور به همراه همسرشان که پرستار هستند و فرزندشان همچنین خانم فاطمه دالوندی که دانشجوی پزشکی بودند، مژگان نظری دانشجوی پزشکی، دکتر کردی که دکترای روانشناسی داشتند و استاد مهمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بودند.

حریرچی خاطرنشان کرد: همچنین سکینه کاظمی دانشجوی پرستاری، علیرضا جامه ای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نرگس خوبانی و فرزندانشان که همسر و پسران دکتر دانشی جراح مغز و اعصاب بودند، در این هواپیما حضور داشتند.

روزنامه شرق، ارگان کاخ سفید

روزنامه شرق در یادداشت اخیر خود، با انگاره «ترامپ، مرد دیوانه» سایه موهوم و دروغین جنگ را به مخاطب القاء می‌کند.

  «رضا سراج» در کانال تلگرامی خود نوشت:

روزنامه شرق، سرخط رسانه‌ای شبکه همکار غرب در ایران است که خطوط لازم برای نُرمال‌سازی انقلاب با نُرم‌های آمریکا و اروپا از طریق این روزنامه، تئوریزه می‌گردد.

روزنامه شرق در یادداشت اخیر خود، با انگاره «ترامپ، مرد دیوانه» سایه موهوم و دروغین جنگ را به مخاطب القاء می‌کند و می‌نویسد : «همه چیز برای روشن کردن آتش جنگ با ایران فراهم شده است» در ادامه این یادداشت، برای مصون ماندن ایران از افتادن در پرتگاه جنگ، لزوم ایجاد شکاف میان اروپا و آمریکا تئوریزه می‌گردد. در این یادداشت توصیه شده که ایران برای اعتماد سازی اروپایی‌ها، محدویت‌های موشکی را بپذیرد. مسیر تئوریزه شده از سوی روزنامه شرق، همان مسیر اصلاح طلبان در دهه هشتاد است که با انگاره «بوش، مرد دیوانه» و احتمال وقوع اقدام نظامی آمریکا عیه ایران، به مذاکره با اروپایی‌ها منتهی شد. ای کاش روزنامه شرق به جای این پیشنهاد وقیحانه، خاطرات روحانی از مذاکرات با اروپا در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» را بازخوانی می‌کرد.

روحانی در کتاب مذکور به شکست مذاکرات با سه کشور اروپایی اشاره کرده و تاکید می‌کند بعد از نزدیک به دو سال مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی، آنها قصد به نتیجه رسیدن و حل کردن پرونده هسته‌ای ایران را نداشتند و بسته پیشنهادی تحقیر آمیزی به ایران ارائه کردند.