ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

محل حادثه بمب‌گذاری دیشب در نجف آباد +

؛  شب گذشته در شهرستاننجف آباد استان اصفهان یک بمب کشف شد.

گفتنی است؛ پس از حادثه دیشب، نجف آباد هم اکنون در آرامش است.

 فرمانده لشگر زرهی 8 نجف اشرف در این باره گفت: خودروی سواری مشکوک به حاوی بسته انفجاری در نجف آباد اصفهان شناسایی و مواد انفجاری جاسازی شده در آن خنثی شد و تلاش‌ها برای شناسایی عوامل این خودرو حاوی مواد منفجره ادامه داد.

بازتاب هشدار رهبر معظم انقلاب به آمریکا درباره هرگونه حرکت اشتباه در قبال برجام

بازتاب هشدار رهبر معظم انقلاب به آمریکا درباره هرگونه حرکت اشتباه در قبال برجام

  سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص هشدار به آمریکا در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

شبکه المیادین با پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان گزارش داد: هر تحرک اشتباه در خصوص توافق هسته‌ای با پاسخ ایران مواجه خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نیز با پوشش سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای اعلام کرد رهبر ایران روز یکشنبه هشدار داد هرگونه گام اشتباه از سوی آمریکا در خصوص توافق هسته ای میان تهران و قدرت های جهانی با پاسخ قاطع ایران همراه خواهد بود.  ادامه مطلب ...

وزیر اطلاعات با فرمانده کل ارتش دیدار کردر

سرلشکر موسوی

حجت‌الاسلام علوی ضمن حضور در ستاد آجا با سرلشکر موسوی و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دیدار کرد.

 حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در دیدارهای جداگانه‌ای با سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان به ایران سفر می‌کند

 به نقل از شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: منابع خبری روسیه از سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در چهارم ماه آینده میلادی به تهران خبر داد.

بر اساس این گزارش، پیش از سفر اردوغان به تهران، رئیس ستاد ارتش این کشور به ایران سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منع فروش هواپیما به ایران، اقدام جدید آمریکا در نقض برجام

منع فروش هواپیما به ایران، اقدام جدید آمریکا در نقض برجام + صوت

 برنامه پیک بامدادیرادیو ایران به موضوع منع فروش هواپیما به ایران از سوی آمریکا پرداخته است.

مجلس نمایندگان آمریکا در اصلاحیه بودجه نظامی خود، طرح منع فروش هواپیما به ایران را تصویب کرد. به گفته کارشناسان، این مصوبه نقض صریح برجام محسوب می‌شود.

می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که آمریکا جرأت صبحت کردن درباره گزینه نظامی را نداشته باشد

کره شمالی: می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که آمریکا جرأت صبحت کردن درباره گزینه نظامی را نداشته باشد

  به نقل از رویترز، در حالیکه آمریکا پس از آزمایش‌های موشکی قبلی کره شمالی هشدار داده بود که صبر راهبردی آن در برابر این کشور رو به اتمام است، پیونگ‌یانگ روز شنبه (امروز) اعلام کرد قصد دارد به "توازن قدرت" با آمریکا دست یابد.

"کیم جونگ یون"، رهبر کره شمالی، صبح امروز در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی این کشور آن را پوشش داد، اعلام کرد: هدف نهایی ما رسیدن به درجه‌ای از قدرت نظامی است که سران آمریکا جرأت صحبت کردن درباره گزینه نظامی را نداشته باشند.

مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند

مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند/هیچ مصوبه یا موضع مجمع نباید با مبانی انقلاب و میراث امام بزرگوار متفاوت باشد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را از ابتکارات با ارزش امام بزرگوار خواندند و با اشاره به سه وظیفه مهم این نهاد یعنی «تشخیص مصلحت»، «مشاورت در تعیین سیاست‌های کلی» و «ارائه راه‌حل در معضلات کشور» تأکید کردند: مجمع باید صد در صد انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری مسئولیت بسیار ظریف و خطیر مجمع در «تشخیص و اِعمال مصلحت» افزودند: مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.

دستگیری یکی از اعضای داعش در کرج

دستگیری یکی از اعضای داعش در کرج/ برنامه ریزی برای 300 حمله تروریستی در ایام محرم

سرهنگ امین

یامینی فرمانده سپاه شهرستان شهریار، در حاشیه نشست خبری هفته دفاع مقدس که در مجموعه سپاه ناحیه شهریار و با حضور جمعی از خبرنگاران فعال در غرب استان تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از دستگیری یکی از عناصر شاخه اجناد الشام داعش در منطقه اندیشه خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این دستگیری، عنوان کرد: فرد مذکور در مسیر ارتباطی که وارد ایران شده بود، شب را در دولت آباد شهر ری اسکان می‌یابد.

سرهنگ یامینی گفت: در ادامه با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان(عج) با تلفن همراه ایشان ارتباط برقرار می‌شود و ماموران خدوم امنیتی و اطلاعاتی در قالب و پوشش نیروهای مرتبط با داعش، به هماهنگی قرار ملاقاتی با وی در منطقه اندیشه شهرستان شهریار مبادرت می‌ورزند.

فرمانده سپاه شهرستان شهریار عنوان کرد: سپس با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و مقتضی،تمهیدات لازم در محل ملاقات اندیشیده و بعد از حضور وی، دستگیری و بازداشت وی عملیاتی می‌شود.

چرا جاسوسی از کره شمالی برای آمریکا تقریباً غیرممکن است؟

چرا جاسوسی از کره شمالی برای آمریکا تقریباً غیرممکن است؟

   شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود این پرسش را مطرح کرد که چرا سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانند از فعالیت‌های مخفی کره شمالی سردربیاورند. در این گزارش آمده است روز دوشنبه گذشته، موشک بالستیک آزمایش‌شده از سوی کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد. با وجود این، به گفته مقامات آمریکایی دستگاه‌های اطلاعاتی 80 میلیارد دلاری این کشور تنها ساعاتی پیش از آزمایش این موشک، از پرتاب آن اطلاع یافته بودند.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید در سال‌های اخیر، کره شمالی موشک‌های هسته‌ای خود را با سرعت بیشتری نسبت به برآوردهای سازمان‌های جاسوسی آمریکا، گسترش می‌دهد. در دسامبر سال 2011 میلادی، آمریکا 50 ساعت پس از درگذشت کیم جونگ-ایل، رهبر پیشین کره شمالی و آن هم پس از اعلام رسمی تلویزیون دولتی این کشور، از این موضوع آگاه شد. همچنین در سال 2010 میلادی، کره شمالی یک کارخانه بزرگ غنی‌سازی اورانیوم را به یکی از کارشناسان آمریکایی نشان داد؛ در حالی که کسی در جهان از وجود چنین مکانی اطلاع نداشت.  ادامه مطلب ...

عربستان حمله به ایران را در رسانه‌ها ممنوع کرد

روزنامه عرب‌زبان «رای الیوم» چاپ لندن از دستور جدید عربستان به رسانه‌ها برای خودداری از حمله به ایران و شیعیان خبر داد.

به نوشته این روزنامه، این دستور را مشاور رسانه‌ای دربار عربستان به رسانه‌های سعودی در داخل و خارج این کشور ابلاغ کرده و قرار است در تمامی مطبوعات، فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی اجرا شود.

روزنامه «رای الیوم» صدور این دستور را در راستای بهبود روابط دو کشور اعلام کرده است.

گفتنی است طبق گزارش رسانه‌ها، یک هیأت سعودی نیز به زودی برای بازدید از سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد و برآورد حجم خسارات واردشده به این دو ساختمان دیپلماتیک در سال 2015 به ایران سفر می‌کند.

«رای الیوم» در انتهای گزارش خود بازگشایی سفارت عربستان در تهران طی چند ماه آینده را نیز محتمل دانسته است.