ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

حمله مردم سلیمانیه به دفاتر حزب بارزانی

مردم خشمگین سلیمانیه که از سیاست‌های ناکارآمد و فساد گسترده خانواده بارزانی در اربیل به ستوه آمده‌اند، به دفاتر حزب وی در سلیمانیه حمله کردند.

چرا عربستان مهمترین بازنده تصمیم جدید ترامپ است؟

افکار عمومی جهان اسلام به عنوان یک بازیگر جدید وارد میدان شده در حالی که تحولات اخیر، عربستان و اسرائیل را در یک جبهه و روبروی ملل عرب قرار داده است.

 مقامات سعودی به ترامپ اطمینان داده‌اند که در صورت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس، اجازه نخواهند داد تظاهرات و اعتراض‌ها در منطقه به جایی برسد و به زودی سر و ته آن را هم می‌آورند، غافل از اینکه مهمترین بازنده تصمیم متهورانه ترامپ در شرایط کنونی، ریاض خواهد بود.

خنجر آل خلیفه بر پشت فلسطین

برخی رژیم‌های عربی بی توجه به حمایت‌های جهانی از فلسطین در پی عادی سازی روابط با اشغالگران قدس هستند.

ب  برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع اقدام برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط خود با اشغالگران قدس پرداخته است. این در حالی است که دیشب ۱۴ عضو شورای امنیت ملی سازمان ملل برای تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از قدس تلاش کردند.

هسته‌ای شدن عربستان؛ رویای بی‌تعبیر آل سعود

 برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که دولت دونالد ترامپ برخلاف سیاست چند دهه گذشته آمریکا در حال گفتگو برای ارزیابی امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان است؛ اقدامی که می‌توان آن را آغازی بر عدم تعادل در  سیستم بازدارندگی منطقه خاورمیانه دانست.

هسته‌ای شدن عربستان رویای بی‌تعبیر است

وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

اتونشر/// وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/ دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی   درباره وضعیت بودجه دفاعی و امنیتی کشور در سال ۹۷ گفت: وضعیت بودجه دفاعی در لایحه بودجه سال ۹۷ مناسب نیست، در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش می‌کنیم نواقص آن جبران شود  و بودجه بخش دفاعی کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در برنامه ششم توسعه تصویب کرد که سالانه پنج درصد از بودجه عمومی کشور باید به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند، ادامه داد: مجلس قانون بی‌جهت و بدون فلسفه تصویب نمی‌کند، ما حرفی ورای  قانون نمی‌زنیم و از دولت انتظار داریم به تکالیف قانونی‌اش عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: متأسفانه بودجه‌ای که دولت برای بخش دفاعی کشور در نظر گرفته است با میزانی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده، فاصله چند ده هزار میلیاردی دارد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نسبت به بودجه دفاعی کشور دغدغه دارد، اظهار کرد: امنیت اولویت اول ماست چرا که به صورت علنی از سوی دشمنان تهدید می‌شویم و باید در حوزه دفاعی کاملا آماده باشیم.

وی افزود: کسانی که در مرز‌های کشور از امنیت‌مان دفاع می‌کنند و شبانه روز  با گروه‌های تروریستی و خرابکار در حال مبارزه هستند، نباید دغدغه معیشت خانواده‌هایشان را داشته باشند لذا با توجه به این مسائل، بودجه دفاعی کشور باید افزایش یابد.

بازگشت پیکر پاک ۵۵ شهید دفاع مقدس به کشور

 پیکر گلگون کفن ۵۵ شهید ایران دوران دفاع مقدس که روزهای اخیر در خاک کشور عراق تفحص شده اند، صبح امروز از طریق مرز شلمچه تحویل مقامات کشورمان شد.

آئین ورود این شهدا با حضور گسترده جوانان، بسیجیان، خانواده معزز شهدا واقشار مختلف مردم خرمشهر و دیگر شهرهای استان خوزستان برگزار شد.


سردار سید محمد باقرزاده مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم حضور پیدا کرد.

همچنین مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا ساعت۲۰ امروز در معراج شهدای اهواز (پادگان شهید محمودوند) واقع در اهواز سه‌راهی خرمشهر برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان و مداحی حجت الاسلام سعید شحیطاط همراه خواهد بود.

خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی» تایید شد

خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی» تایید شد

 به نقل از بغداد نیوز، «هیثم ابوسعید»، دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا و کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به دست نیروهای آمریکایی را تایید کرد.

وی در بیانیه خود اعلام کرد ابوبکر البغدادی طی عملیات ویژه هلی برن کوماندوهای آمریکایی در تاریخ 2017/04/18 دستگیر شده است.

رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی ارتش

از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد

  همزمان با فرارسیدن هفته پژوهش مراسم رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه بیست‌وششم آذرماه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

در این مراسم امیر تورج حسنی‌مقدم جانشین فرمانده نداجا و سردار عباس سدهی رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم از کتاب‌های کرانه‌های مکران دروازه ورود به اقیانوس هند، بایندر (زندگی و عملکرد شهید غلامعلی بایندر)،به سوی قله‌ها ۲، نیروی دریایی راهبردی اقتدار دریایی و اطلس حضور فرماندهی معظم کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر رونمایی شد.

هیچ اتفاق نظری میان اعضای ۱+۵ درباره ایران وجود ندارد

  پایگاه اینترنتی آمریکایی هافینگتن پست  در تحلیلی نوشت: در هفته‌ای که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان سنجیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کردند، توصیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این توافق به عنوان «توافق بد» برای جامعه جهانی معنایی ندارد جز این که وی برای درک چگونگی حصول این توافق و محتویات آن هیچ تلاشی نکرده است. سیاست وی بر مبنای خروج از این توافق و امضای یک توافق بهتر است؛ اما هیچ حرفی درباره این که یک توافق جدید چگونه حاصل خواهد شد، به میان نیاورده است.

این مسئله موجب شد تا اتحادیه اروپا از فرصت استفاده کند. اتحادیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای کاملا متحد است. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تعهد الزام‌آور و نقطه آغازی برای همه طرف‌ها است تا از آن نقطه پرداختن به مسائل مهم دیگر را آغاز کنند.

هافینگتن‌پست در تحلیلی با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکا نوشت میان واشنگتن و اروپایی‌ها درباره نحوه برخورد با تهران هیچ اتفاق نظری وجود ندارد.

مقامات سعودی میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

مقامات سعودی میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

  به نقل از رویترز، «صبیح المصری» بانفوذترین سرمایه دار در اردن و میلیاردر فلسطینی، که از سوی مقامات  عربستان سعودی بازداشت شده بود، به منزل خود در ریاض بازگشت و به زودی اجازه خروج از کشور را دریافت می‌کند.

بازداشت المصری که پس از بازجویی و بازداشت تعداد زیادی از نخبگان ثروتمند سعودی انجام شد محافل تجاری اردن و فلسطین را به شدت شوکه کرد. این مرد ثروتمند در اردن و مناطق فلسطینی سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده است.

این شهروند سعودی که ریشه فلسطینی دارد رئیس بانک «عرب» واقع در شهر امان در اردن نیز هست. این بانک یکی از بزرگترین موسسات مالی خاورمیانه است. او سه‌شنبه گذشته پیش از اینکه جلسات شرکت‌های تحت مالکیتش را ترک کند، بازداشت شد.