ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

مشخصات جنگنده در راه ایران

اخیرا و پس از سفر سردار دهقان وزیر دفاع ایران به مسکو، یک مقام روس که مسوول صادرات تجهیزات نظامی روسیه است اعلام کرد که ایران و روسیه در سال 2016 قرارداد خرید جنگنده‎های سوخو 30 اس ام را امضاء خواهند کرد.

مشخصات جنگنده روسی در راه ایران +عکس  ادامه مطلب ...

جنگ پنهان عربستان و امارات در یمن

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبر یمن، جنگنده های اماراتی روز دوشنبه محل تجمع مزدوران همپیمان عربستان را در شهر 'الحوطه' مرکز استان لحج بمباران کردند.این حمله یک روز پس از حمله به یک کاروان نظامی امارات و کشته شدن دو نظامی اماراتی صورت گرفت.
امارات و عربستان از مدت ها پیش بر سر حمایت از حزب اصلاح (اخوان المسلمین یمن) دچار اختلاف شده اند اما این اختلاف ها پس از ترورهای مشکوک و بمباران همپیمان های دو طرف در مناطقی از یمن بویژه در عدن بالا گرفته است.
به گفته منابع امنیتی، جنگنده های سعودی روز دوشنبه حملات خود را بر مرکز مخابرات و اداره برق شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب یمن متمرکز کردند.  نظامیان اماراتی بیش از 10 ماه است که در کنار عربستان، یمن را از زمین، هوا و دریا مورد تجاوز قرار داده اند و تاکنون شمار زیادی از نظامیان این کشور در یمن کشته شده اند.عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با حمایت آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

 

رادارهای حزب الله جنگنده های اسرائیلی را رصد می کنند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العالم، سایت عبری والاه به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت روابط میان حزب الله، سوریه و روسیه قواعد بازی در منطقه را تغییر داده است.
این پایگاه اینترنتی نوشت از زمانی که روسیه در سوریه وارد عملیات شده حزب الله نیز رادارهای مخصوص سامانه های دفاعی خود را فعال کرده است.
والاه مدعی شد حزب الله رادارهایی در اختیار دارد که می تواند جنگنده های اسرائیلی را تشخیص دهد و تعقیب کند.
این پایگاه تاکید کرد حزب الله با وجود آنکه کامیون هایش هدف قرار می گرفت موفق شد سامانه های دفاع هوایی خود را از سوریه منتقل کند و رادارهای پیشرفته اش را علیه اسرائیل به کار بگیرد.

سوریه از ایران درخواست کمک پدافند هوایی کند، تمام‌قد کمک می‌کنیم

افسران - سوریه از ایران درخواست کمک پدافند هوایی کند، تمام‌قد کمک می‌کنیم
 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هرگونه حضور در خاک سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور شکست به بار می‌آورد، گفت: دولت سوریه از ایران در زمینه پدافندی کمک‌ درخواست کند، تمام‌قد به آنان کمک می‌کنیم.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درباره ادعای دولت عربستان برای اعزام نیروی زمینی به شمال سوریه، گفت: سوریه یک کشور بزرگ و اسلامی و صاحب دولت رسمی و ملتی غیور است که بیش از پنج سال است با تروریست‌ها مبارزه می‌کند و حضوری که بدون هماهنگی با دولت این کشور باشد، جز شکست و افتضاح چیزی به بار نمی‌آورد.