فرمانده
قرارگاه پدافند هوایی خاتم با اشاره به گسترش نقاط پدافندی عنوان داشت:
ما تنوع تاکتیکی و تکنیکی داریم و اگر رادار در انواع رزونانس عمل کند دیگر
یک هواپیما نمی تواند کاری کند و ما طیف هایی از رادار را داریم که رادار
کیهانی ۳ هزار کیلومتری و حتی رادار صد کیلومتری ارزش دارد.
امیر
اسماعیلی گفت: هر پروازی که قصد عبور یا خروج داشته باشد یا هر تحرکی
پدافند هوایی به ایمنی توجه می کند و شبکه یکپارچه به هواپیمای کامرشیال
کمک کرده و اگر هواپیمایی قصد تعرض داشته باشد برخورد می شود و هیچ رادار
ما تعطیل نیست و کار به صورت شبانه روزی ادامه دارد.
وی با
اشاره به گسترش نقطه پدافندی به ۳۷۰۰ نقطه رسیده و در سال ۱۴۰۴ به ۵۰۰۰
نقطه برسیم تاکید کرد: هر شی که ده متر از زمین بلند می شود بایستی از
پدافند مجوز بگیرد.
فرمانده
قرارگاه پدافند هوایی خاتم عنوان داشت: اگر قرار است کاری انجام شود با
پدافند هماهنگی صورت می گیرد و اگر انجام نشود فاجعه رخ می دهد.
وی
گفت: ما نقاط حساسی داریم و بایستی به ۵۰۰۰ نقطه برسیم و برد راداری ما از
صد کیلومتر تا رادار کیهان سه هزار کیلومتری و رادار اچ اف هزار کیلومتر
است.
امیر اسماعیلی عنوان داشت: با این رادارها انواع ریز پرنده، پهپاد و انواع هواپیماهای بزرگ رصد می شود.
وی درباره عملیات جزیره فارسی اظهار
داشت: این موضوع توسط پست فرماندهی نیروی دریایی به شبکه یکپارچه پدافند
اعلام شد و دستگیری این دو قایق و هر اتفاقی از روی زمین و هوا و دریا به
شبکه یکپارچه اطلاع داده می شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم
الانبیا گفت: یک ساعت پس از اطلاع نیروی هوایی سه فروند اف ۱۸ و یک فروند
گشت دریایی وکنترل راداری وارد شدند و ان ها ابتدا با قلدری میخواستند
نزدیک شوند و ما فهمیدیم گفتیم حق ندارید و وقتی سیستم های موشکی روشن شد
که لیدر هواپیما تا شنید گفت ما امدیم قایق هامان را نجات دهیم.
وی ادامه داد: تمام سامانه موشکی ما
و سپاه روشن و قطعا فایر می کرد و گفتیم اگر لازم بود حتما فایر کنید و
هواپیماهای خودمان را کلیر کردیم و آن ها پنجاه شصت مایل دور شدند که این
اجازه به ان ها داده نشد.
فرمانده
قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا تاکید کرد: از ساعت 6 بعد از ظهر تا دو
بامداد ادامه داشت و پنجاه شصت مایل از مرز ما دور شدند.
وی در
ادامه درباره هواپیمای ایساف عنوان داشت: هواپیمای ایساف قصد داشت به اسم
هواپیمای کامرشیال وارد اسمان کشور شود و دو جنگنده نهاجا و سه سامانه
موشکی به ان اخطار دادند.
فرمانده
قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: با اخطار به هواپیما، خلبان تمکین کرد چون
می دانست روی ان سامانه های موشکی لاک شده و مجبور شد بنشیند.
امیر
اسماعیلی یاد اور شد: پس از نشستن، فرمانده منطقه پدافندی ما داخل کابین را
دید که ۱۰۸ نظامی ناتو به اسم مسافر می خواستند از اسمان ایران عبور کنند و
فرمانده اش گفت ما اشتباه کردیم و ما از ان ها تعهد کتبی گرفتیم که حدود
ساعت یازده شب اجازه دادیم که پرواز کنند.
فرمانده
قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با بیان خصوصیات سامانه S200 و شلمچه
در انهدام اهداف هوایی و تغییر برد این موشک ها با تاکتیک گیج کردن دشمن
گفت: سامانه شلمچه با عمل هومینگ اهداف را مورد اصابت قرار می دهد.
وی
اظهار داشت: پهپادها لبه تکنولوژی ایران هستند و می توانند اقدامات
گوناگونی انجام دهند که تولید پهپاد در کشورمان کاملا بومی است.
امیر
اسماعیلی با اشاره به تولید رادار ثامن، بینا، نظیر، شهاب، سپهر و.... در
رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته RQ170 و MQ9 و MQ1 عنوان داشت:
هواپیماهای امریکایی رادار گریزند اما دانشگاه ها به همراه قرارگاه پدافند و
صنایع دفاعی رادارهایی را تولید کرده که قبل از رسیدن دشمنان به مرز به ان
ها هشدار داده می شود و ان ها هم تمکین می کنند.
فرمانده
قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا با اشاره به اینکه روزانه ۴۰ تا ۷۰
مورد اخطار به پروازهای فرامنطقه ای می دهیم که همه ان ها تمکین می کنند
تصریح کرد: ما امن ترین اسمان غرب اسیا را داریم و روزانه ۱۴۰۰ هواپیما از
اسمان ایران عبور می کند.