ققنوس

عمومی

ققنوس

عمومی

امضای بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ جهان در ریاض

 خط و نشان ۴۶۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها برای جمهوری اسلامی/ ترامپ یک سوم وعده‌های انتخاباتی خود را عملی کرد

 فیلم/ مدال آل‌سعود برای ترامپ

رقم قرارداد امضا شده بین واشنگتن و ریاض هزینه تقریبا یک سوم وعده‌های ترامپ به مردم آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش را تامین می‌کند و باید صرف ساختارهای زیربنایی فرسوده آمریکا شود.

  

«عربستان سعودی مجبور است، به خواست آمریکا طلا و دلار خرج کند و  بهای محافظت و پاسبانی آمریکا از ثروتش را پرداخت کند». این بخشی از مضمون یکی از سخنرانی های «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا طی تبلیغات انتخاباتی اش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود که به نظر می رسید، نه سعودی ها و نه جامعه بین المللی آن را جدی نگرفته بودند.

انتخابات برگزار و دونالد ترامپ در آن به پیروزی رسید و از اوایل سال جاری میلادی کلیدهای کاخ سفید را از سلف خود «باراک اوباما» تحویل گرفت و در راستای برنامه ها و سیاست هایی که اعلام کرده بود، سیاستگذاری برای ۴ سال آینده دولتش به ویژه در حوزه اقتصادی را در این اواخر آغاز کرد، سیاست هایی که از یک سو، از ذهنیت «تاجر پیشه» و باورهای «سود جویانه اش» و از سوی دیگر، از اعداد و ارقامی که وعده های آن را در دوران تبلیغات انتخاباتی اش داده بود، نشات می گرفت.

یکی از مهم ترین وعده های دونالد ترامپ طی سخنرانی که روز بیست و هشتم ماه فوریه مقابل اعضای کنگره ایراد کرد، به آمریکایی ها داده و به موجب آن متعهد شد، در صورت پیروزی در انتخابات یک میلیارد دلار از درآمدهای دولتش را به سرمایه گذاری در بخش ساختارهای زیر بنایی این کشور اختصاص دهد.

ترامپ در بخش دیگری از این سخنرانی خود تصریح کرده بود: آمریکا ۶ میلیارد دلار را در منطقه خاورمیانه هزینه کرده است، در حالی که اگر آن سرمایه را در اختیار داشتیم، می توانستیم با آن مبلغ دو یا سه بار کشور را تجدید بنا کنیم، به شرط آنکه رهبرانی آشنا به فن گفت و گو و مذاکره در راس امور باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.